Alliance Leica - Panasonic - Sigma autour de la monture L

Démarré par Mistral75, Septembre 20, 2018, 23:35:12

« précédent - suivant »

JMS

Citation de: Komm le Mars 12, 2019, 12:50:04
Il serait intéressant de faire la même comparaison entre un 50Lux ASPH et ce 50 Pana, deux optiques modernes de taille pourtant bien différentes... (et au même prix).

Le Pana et le Summilux en monture L sont de gabarit assez semblable...pour le Summilux en monture M en effet il est tout petit par rapport aux deux autres ...mais pour le prix le Summilux M est à 4000 €, le L à 4900 €...le Lumix à 2 500 €, de quoi acheter un zoom ou deux en plus  ;)

Komm

Citation de: JMS le Mars 12, 2019, 18:49:43
Le Pana et le Summilux en monture L sont de gabarit assez semblable...pour le Summilux en monture M en effet il est tout petit par rapport aux deux autres ...mais pour le prix le Summilux M est à 4000 €, le L à 4900 €...le Lumix à 2 500 €, de quoi acheter un zoom ou deux en plus  ;)
Certes. Et le Lux M risque d'être largué plus tôt dans la course aux megapixels...

Mistral75

Essai du Panasonic Lumix S 50 mm f/1,4 Pro sur Panasonic Lumix S1R par Mark Goldstein pour Photography Blog :

Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 Review | Photography Blog (5 pages)

Citation de: Mark Goldstein, Photography BlogPanasonic set out to make the best 50mm lens that they possibly could for their new S series full-frame camera system, and the new Lumix S Pro 50mm F1.4 certainly doesn't disappoint, being fully deserving of the "reference lens" moniker that it has received.

The Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 is an amazing lens, albeit one with an amazing price-tag (and not in a good way financially). It's one of the best 50mm lenses that we've ever reviewed, from any brand, certainly up there with the likes of the Zeiss Otus 55mm F1.4 and the Canon RF 50mm F1.2 USM. But as with those two lenses, it's also one of the biggest and most expensive too, so you really need to make sure that you're comfortable with the sheer size and weight of the Lumix S Pro 50mm F1.4.

If you are, then you'll quickly discover that image quality is outstanding. Sharpness is superb throughout the aperture range and at both the centre and edges of the frame, distortion is negligible, and chromatic aberrations very hard to find. The only blot on the Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4's copybook is some fairly obvious vignetting at f/1.4, requiring you to stop down to f/4 to completely remove it, but this is typical of fast lenses like this one. Otherwise, the ability to shoot wide-open at f/1.4 and create some wonderful bokeh effects thanks to the 11-bladed circular aperture quickly becomes intoxicating, especially as you can successfully shoot in near darkness (down to -6EV) with the new S1R camera.

The build quality of the Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 is superlative, with the weather-proofing down to -10 degrees offering plenty of peace of mind in more inclement conditions. Panasonic also supply a good lockable lens hood and a soft lens bag in the box.

Auto-focusing proved to be very quick, very quiet and almost 100% reliable on the Panasonic S1R camera that we tested the lens with thanks to the dual motor system, while manual focus over-ride at any time is a great feature. The traditional aperture ring, something that we love on other camera systems, most notably Fujifilm, is a lovely touch on such a modern lens, making it quick and easy to change this key exposure setting.

Which brings us to the metaphorically massive elephant in the room - the price-tag - which at £2299 / $2299 makes the Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 a very considered purchase indeed. Along with the sheer size and weight of the lens, this will inevitably put most casual users off, who will be better served by the S 24-105mm F4 lens until a cheaper, smaller "fast fifty" is released. For the photographers who value out-and-out image quality and the ability to shoot hand-held in very low light, though, the Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 will quickly pay back both the cost of ownership and the cost of a gym membership...

JMS

Citation de: Mistral75 le Mars 16, 2019, 00:10:38
Essai du Panasonic Lumix S 50 mm f/1,4 Pro sur Panasonic Lumix S1R par Mark Goldstein pour Photography Blog :

Panasonic Lumix S Pro 50mm F1.4 Review | Photography Blog (5 pages)

Pour avoir testé sur mire (Mdlp n° 114 page 99 j'ai obtenu de meilleurs résultats à PO que ceux du Zeiss Otus 55 mm...reste que le Summilux L le bat d'un cheveu à PO mais pour un tarif doublé !


55micro

Choisir c'est renoncer.

JMS

Citation de: 55micro le Mars 30, 2019, 12:21:33
Hein? Le Pana 24-105 L ne marche pas sur un SL? J'hallucine.

Normalement il doit fonctionner quand on a effectué le changement de firmware du SL...sinon en effet cela ne peut fonctionner car la logique des commandes n'est pas la même, sur le Leica pas de commutateur AF et Stab sur l'objectif.

JMS

Citation de: Mistral75 le Mars 30, 2019, 12:10:10
Un article intéressant et qui donne à réfléchir :
Sur l'article qui donne à réfléchir les adaptateurs Novoflex pour objectifs Canon EF et Nikon F (diaph électrique) pour Leica SL ont été présentés à la Kina...2016...et leur notice indique clairement qu'ils ne permettent pas la stabilisation ni l'AF en continu, seuls ceux qui ne lisent pas les specs avant l'achat sont "volés". Leur intérêt principal est de pouvoir monter les objectifs à bascule et décentrement sur le Leica.
Quant à Sigma, vu que leur bague de conversion ne réussit pas à donner un AF continu fonctionnel à un Canon EF sur un Sony E à détection de phase on voit mal comment elle fonctionnerait bien sur un SL ou un Pana à détection de contraste :aucune tromperie, la liste de compatibilité montre bien que l'AF automatique ou continu n'est jamais compatible avec la série Art. Ce qui laisse à penser que ces convertisseurs ne sont qu'un pis aller, et que pour avoir des optiques Sigma performantes en monture L...il faudra les acheter en monture L !

https://www.sigma-global.com/en/lenses/cas/product/accessories/mount-converter/

55micro

Citation de: JMS le Mars 30, 2019, 13:17:47
Normalement il doit fonctionner quand on a effectué le changement de firmware du SL...sinon en effet cela ne peut fonctionner car la logique des commandes n'est pas la même, sur le Leica pas de commutateur AF et Stab sur l'objectif.

J'avais vu cette MAJ donc je me demandais... il est bien léger cet "article qui donne à réfléchir".
Choisir c'est renoncer.

JMS

En tout cas cela a donné à réfléchir...à Leica  ;)

Mistral75


Mistral75

Les fichiers RAW des Panasonic Lumix DC-S1 et DC-S1R sont pris en charge par Adobe Camera Raw 11.2.1, Lightroom 2.2.1 et Lightroom Classic 8.2.1 qui viennent d'être mis en ligne par Adobe.

jtoupiolle

Pour un premier « jet »c' est quand même exceptionnel quand on regarde les images,,
Bravo à Panasonic pour leur entrée dans le FF😎

Mistral75

Mise à jour en version 1.1 du logiciel embarqué des Panasonic DC-S1 et DC-S1R.

Panasonic S1 : https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/dsc/download/ff/dl/s1.html

Citation de: Panasonic

  • Improvement of accuracy in exposure during burst shooting.
  • Improvement of accuracy in flash sync performance.

Panasonic S1R : https://av.jpn.support.panasonic.com/support/global/cs/dsc/download/ff/dl/s1r.html

Citation de: Panasonic

  • Improvement of accuracy in exposure during burst shooting.

Palomito


JMS


Mistral75

Le Panasonic Lumix DC-S1R a reçu le prestigieux Camera Grand Prix 2019 Camera of the Year.

Source: Camera Grand Prix 2019

JMS

Citation de: Mistral75 le Mai 17, 2019, 12:26:19
Le Panasonic Lumix DC-S1R a reçu le prestigieux Camera Grand Prix 2019 Camera of the Year.

Par contre j'ai du mal à comprendre le choix des lecteurs pour le prix des lecteurs  ;)   

Mistral75

Essai du Panasonic Lumix S Pro 70-200 mm f/4 O.I.S. sur Panasonic Lumix DC-S1R par Mark Goldstein pour Photography Blog :

Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 OIS Review | Photography Blog (8 pages)

Citation de: Mark Goldstein, Photography BlogIt's easy to understand why Panasonic chose to include a 70-200mm lens in its initial line-up of lenses for its brand new system - it's a classic mid-range focal length that has a lot of applications for lots of different subjects.

A range of users from wildlife and sports photographers, right through to wedding and portrait photographers can find use for this kind of focal length. It's a shame not to see it be an f/2.8, but for the majority of situations, the Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 OIS should serve most people well - and an f/2.8 would have bumped up the already not inconsiderable price somewhat. Optical image stabilisation does a good job to keep images sharp even when you're forced to use slower shutter speeds in low light situations, too. It's highly likely that an f/2.8 version will make an appearance once the system has had some time to bed in.

Images produced by the Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 OIS lens are fantastic. Sharpness takes advantage of the high resolution sensor of the S1R, while it would also be a great companion for the slightly faster (but lower resolution) S1. Despite only being an f/4 lens, background blur and shallow depth of field effects are attractively rendered.

As is typical for full-frame lenses of this focal length, the Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 OIS is not small. But it balances fairly well with the S1 or S1R, with the addition of a tripod foot helping to keep it balanced. Having a flip back ring at the front of the lens is useful for quickly switching to manual focusing when you need it, especially if you want to make small micro adjustments to autofocus.

For the time-being, Panasonic's 70-200mm lens is expensive compared to similar lenses from other brands - such as Canon, Nikon and Sony. This is not particularly surprising for a brand new system, but it's something to take into account if you're thinking of making the switch to the S series from elsewhere.

Overall, the Panasonic Lumix S Pro 70-200mm F4 OIS is an excellent and versatile lens that makes a lot of sense paired with the S1 or S1R. We can see this being a popular choice for a wide number of different types of photographers, who are likely to be pleased with the results it generates. It comes highly recommended.


Mistral75

Bientôt du nouveau en monture L : Nokishita Camera vient de publier les photos de deux convertisseurs Panasonic, l'un 1,4x, l'autre 2x.

https://www.nokishita-camera.com/2019/05/leica-dg-vario-summilux-10-25mm-f17-asph.html

Mistral75

Convertisseur DMW-STC14 : 7 lentilles, dont 2 en verre UHR à ultra-haut indice de réfraction, en 4 groupes.

Convertisseur DMW-STC20 : 8 lentilles, dont 2 en verre UHR à ultra-haut indice de réfraction, en 4 groupes.

Les deux convertisseurs sont protégés contre la poussière et les éclaboussures.

Ils sont conçus pour fonctionner avec le Panasonic Lumix S 70-200 mm f/4 Pro O.I.S. et le futur Panasonic Lumix S 70-200 mm f/2,8 Pro O.I.S. dont la sortie est prévue pour cette année.

Mistral75

#247
Une première série de caractéristiques du Panasonic DC-S1H qui sera annoncé vendredi aux États-Unis dans le cadre de Cine Gear Expo (Los Angeles) :

- nouveau capteur 24x36
- 6K à 24 im/s et 4K à 60 im/s
- codage et enregistrement sur 10 bits 4:2:2 à 30 im/s en interne et 60 im/s en externe
- 14 bits de dynamique
- "construit comme un tank"
- un peu plus gros que le Panasonic DC-S1R pour améliorer la dissipation thermique
- intègre un jeu complet de paramètres Log
- vendu nettement plus cher que le Panasonic DC-S1R.

Source : (L5) The new Cine Lumix is named Panasonic DC-S1H !!! And here are the specs! – L mount system camera rumors and news

Nikojorj

Citation de: Mistral75 le Mai 29, 2019, 10:48:57
- "construit comme un tank"
;)
Citation de: Roger Cicala in https://www.lensrentals.com/blog/2015/02/canon-100-400-is-l-mk-ii-teardown-best-built-lens-ever/I usually laugh when people describe a lens as "built like a tank" because what I know is the lens they are describing has a thick, heavy outer metal shell filled with tiny delicate pieces that break and wear out with great frequency.

Mistral75

D'où les guillemets. Ceci étant, à l'intérieur d'un tank il y a aussi des petites pièces délicates : l'équipage. ;)

La conférence d'annonces de Panasonic au Cine Gear Expo de Los Angeles commencera à 21h45 vendredi :

https://youtu.be/0Nv8ydJSm-s