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Meike annonce 4 objectifs pour mirrorless (Nikon, Canon, Olympus, Fuji, Sony ...

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Mistral75:
Essai du Meike 10 mm f/2 sur Sony Alpha 6600 par Marc Alhadeff :

Meike 10mm F2 for Sony E mount test/review on Sony Alpha Blog

L'album Flickr des photos prises à l'occasion de l'essai : Meike 10mm F2 | Flickr (81 photos)


--- Citation de: Marc Alhadeff ---Le Meike 10 mm f/2 (449 $ / 499 €) est une excellente optique grande angle pour les boîtiers Sony APSC. Elle sera idéale pour du paysage, de l’architecture, de la photo de rue et de l’astrophotographie.

L’objectif fournit un excellent piqué sur tout le champ, une faible distorsion, un faible vignetage, un bon rendu des couleurs, une très bonne résistance au flare et un niveau d’aberrations chromatiques très faible.

Sa faiblesse principale est sa très longue distance minimale de mise au point qui a pour conséquence de très petits ronds de bokeh et très peu de flou d’arrière-plan. Notons également un poids et une taille non négligeables.

L’objectif sera aussi idéal en vidéo avec son faible focus breathing et sa bague d’ouverture sans clics.

Alternative :

Le Sony 11 mm f/1,8 est le principal concurrent avec globalement un piqué légèrement moins bon, plus de distorsion et de vignetage, mais avec autofocus, un rendu des couleurs légèrement meilleur, une distance minimale de mise au point beaucoup plus courte et donc de grands ronds de bokeh et un flou d’arrière-plan qui peut être important.

A recommander sans hésitation.
--- Fin de citation ---

Mistral75:
Essai du Meike 50 mm f/0,95 sur Sony Alpha 6600 et Alpha 1 par Marc Alhadeff :

Meike 50mm F0.95 for Sony E mount test/review on Sony Alpha Blog

L'album Flickr des photos prises à l'occasion de l'essai : Meike 50mm F0.95 | Flickr (226 photos)


--- Citation de: Marc Alhadeff ---Le Meike 50 mm f/0,95 (244 €) pour Sony APS-C (A6xxx) excelle en portrait rapproché et en photo de détail avec un superbe rendu des couleurs, un bon piqué à pleine ouverture et un flou d’arrière-plan crémeux. A f/2 le piqué sera excellent. Le rendu des couleurs est bon et le flou d’arrière-plan très doux à courte distance, le contraste est aussi assez bon pour un f/0,95. La qualité de construction est très bonne et les bagues de mise au point et d’ouverture sont bien amorties.

Si vous avez besoin d’une consistance de piqué sur tout le champ il faudra fermer à f/5,6.

Comme beaucoup d’optiques très lumineuses à petit budget, celle-ci souffre d’aberrations chromatiques marquées et d’une résistance au flare moyenne, mais globalement l’ouverture de f/0,95 permet d’obtenir de très beaux portraits dans une atmosphère éthérée sans pour autant avoir un rendu mou.

Alternatives :


* TTArtisan 50 mm f/0,95 : même genre de rendu des couleurs et de contraste mais moins bon piqué, plus de vignetage et plus de distorsion.
   
* 7 Artisans 50 mm f/0,95 : même bon piqué au centre à pleine ouverture, mais moins bon en général pour les coins. Le contraste et les couleurs sont moins bons, la distorsion est aussi plus forte.
Parmi les 3 possibles 50 mm f/0,95 pour APS-C, le Meike est pour moi le plus équilibré et un des meilleurs en terme de performances dans de nombreux domaines.

Recommandé si vous êtes un fan du rendu des optiques à f/0,95.
--- Fin de citation ---

Mistral75:
Essai très positif du Meike 8 mm f/2,8 MFT sur Olympus OM-D E-M5 Mark II par Klaus Schroiff pour Optical Limits :

Meike 8mm f/2.8 MFT - Review / Test Report

Commentaire introductif de Klaus sur le forum : "Sharp."

Qualité optique : 4/5
Qualité mécanique : 4/5
Rapport performances / prix : 4/5


--- Citation de: Klaus Schroiff, Optical Limits ---The Meike 8mm f/2.8 MFT is a pleasant surprise in the MFT arena. Its primary strength is sharpness across the image field and all relevant aperture settings. Field curvature is a slight issue at f/2.8, so it's still best to stop down to f/4 for optimal results. This will also reduce the vignetting, which is very noticeable at a fully-open aperture. Image distortion can be visible, but they are still fairly moderate for such an extreme ultra-wide lens. If you are into sun stars, the lens can do that for you. They are pretty pleasing around the f/5.6 mark, less so at other settings. The lens is comparatively resistant against flare, but you may spot veiling glare at harsh contrast transitions.

The build quality of the Meike lens is excellent. It's a tightly assembled, full-metal construction. Compared to e.g. some of the Loawa lenses, the Meike 8mm f/2.8 MFT is fairly big, but the complex optical design has to fit in somewhere. The control rings are super-smooth. Whether you like the clickless aperture ring or not is a matter of taste - videographers will surely prefer it, but we were perfectly fine with it during our field sessions as well. If anything, we'd say that the plastic front cap could be improved. That's beside the fully manual nature of the lens. There is no electronic coupling thus you'll have to live with manual focusing, manual aperture and without EXIF data. Given the ultra-wide focal length, we wouldn't call this a showstopper, though.

The Meike 8mm f/2.8 MFT is fairly priced at $399USD. So if you are in the market for a new ultra-wide prime lens, it's worth putting the Meike lens on your radar.
--- Fin de citation ---

Mistral75:
Essai du Meike AF 85 mm f/1,8 STM sur Sony Alpha 7R II par Klaus Schroiff pour Optical Limits :

Meike AF 85mm f/1.8 STM - Review / Test Report

Commentaire liminaire de Klaus sur le forum : "At $199, it's a steal. Heavy fringing, though."

Qualité optique : 2,5/5
Qualité mécanique : 2,75/5
Rapport performances / prix : 5/5


--- Citation de: Klaus Schroiff, Optical Limits ---Unsurprisingly, a $200 lens can't be perfect and this has to set the context in the discussions. In terms of the more formal characteristics, the Meike AF 85mm f/1.8 STM does a surprisingly good job actually. The image sharpness is available where it counts the most - near the image center. At large aperture settings, the corners aren't hot but you probably don't require superb corners at f/1.8 anyway. The somewhat reduced contrast may also be beneficial for portrait photography. Conversely, the lens is very sharp around f/5.6 where it can almost compete with the big boys. Image distortions are pretty low and both CAs and vignetting are also well controlled. A strength of the lens is the quality of the bokeh which is very smooth in the image background. Out-of-focus highlights are also pleasingly rendered. This is probably a positive effect of the old-school optical design. The same old-school design has also a negative effect with respect to the rather extreme bokeh fringing (LoCAs) f/1.8 and f/2.2, though. The fringing can be a spoiler in high-contrast scenes.

The construction of the Meike lens is fairly decent but don't expect the tank-like qualities that we have seen from Meike's manual focus lenses recently. The lens body is made of average-quality plastic based on a metal mount. The broad, plastic focus ring operates smoothly but you can feel some cost-cutting here as well. An exciting aspect of the lens is certainly its AF motor - something that we haven't seen often from Chinese players until recently. It does its job but don't expect it to be fast. Object tracking isn't really an option and it isn't noiseless either. The aperture can be controlled via the camera and it does also produce EXIF data. An auto-correction profile is not provided but given the decent results, this isn't really needed.

There are, of course, better 85mm lenses than the Meike AF 85mm f/1.8 STM out there. However, as mentioned, everything is about context. Regardless of the mentioned flaws, the lens is still a steal at this price point and if you are on a tight budget, it could be a viable option.
--- Fin de citation ---

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