Metabonne -> Firmware update for EF-M43 V. 3.0

Démarré par phil01, Mars 15, 2018, 13:52:55

« précédent - suivant »

phil01

Pour ceux que ça intéresse.
Nouveau firmware pour l'EF-M43.
http://www.metabones.com/article/of/EF-M43_Firmware_Win

Je ne l'ai pas encore essayé. Je pense le faire ce soir ou ce weekend.
Évidement c'est l'amélioration de l'autofocus  qu'il faudra analyser. Je ne pourrai le faire que sur le 100mm macro V1, le 24-105mm L f/4 V1, le 300mm f/2.8 L V1 avec les tc 1,4 et 2 et sur un GH5 ou un E-P5.

Ce serait sympa que d'autres membres de ce forum nous fassent profiter de leur expérience suite à la mise à jour de l'adaptateur.

Voici ce que le firmware apporte de nouveau.
    Name: Firmware update V3.0 for Canon EF to Micro Four Thirds Smart AdapterTM/Speed BoosterTM
    Release date: 12 Mar 2018
    Benefits and improvements:
        Addition of a custom function to Metabones App which lets the user to configure video AF speed/smoothness/noise level.
        Jog lever iris control is deprecated starting with GH5, replaced with a new assignable Fn button feature. On GH5 V2.2 and newer cameras, you may assign a jog lever inward push to any of the functions listed under "Lens Fn Button Setting" under the "Lens/Others" menu. For older cameras, the jog lever on the adapter can be used for iris control on JVC and Panasonic cameras just like before.
        Fixed AFC stability issue (AFC may still have poor performance and/or accuracy, even when "Focus/Release Priority" is set to "FOCUS", unless the camera supports phase-detection autofocus.)
        Fixed issue with a legacy lens without distance information focusing to infinity on its own when switched from MF to AF on Blackmagic Pocket Cinema Camera.
        Fixed focal length display/EXIF of zoom lenses on Kenko Pro300 teleconverter. Blue dot version recommended.
        EXIF improvement
Bonne journée...