Summicron-M 35 mm f/2 ASPH & Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH Black Chrome Finish

Démarré par jeandemi, Mars 18, 2015, 22:06:07

« précédent - suivant »

jeandemi

New: the Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH. and Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH. Lenses Now in Black Chrome Finish
17 mars 2015, 19:00

Leica Camera now offers the Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH. and Leica Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH. lenses in an alternative black chrome version. The matte black surfaces lend both reportage lenses a unique look and the extra benefits of a particularly robust and resilient finish.

Up to now available only in black anodised and silver chrome versions, the new black chrome lenses also offer new design features. For example, the Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH. revisits the classic design of its predecessor from 1959. Typical features of this are the scalloped focusing ring with knurled segments and the finely knurled aperture ring. In addition, the focusing scale in feet is picked out in red on the black chrome lenses. The new version also includes a round lens hood and a lens cap – both made from metal.

The Summilux-M 50 mm f/1.4 ASPH. is the standard lens for the rendition of subjects in their natural proportions. Its high speed makes it ideal for available-light photography, the use of selective sharpness and art photography and also makes it a first choice when building a basic stock of Leica M-System equipment.

The Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH. is distinguished by its excellent sharpness, high contrast and exemplary resolution at all aperture and distance settings. Despite its high speed and exceptional imaging performance, it remains an astoundingly compact lens. Equipped with this 35 mm lens, every Leica M-Camera immediately becomes an extremely compact, versatile and elegant photographic tool.

In terms of its technical specifications, the lenses are identical to the serial production versions. The lenses will be available through authorized dealers at the end of April 2015.

- Leica Internet Team
lu sur
https://www.facebook.com/notes/leica-camera/new-the-leica-summicron-m-35-mm-f2-asph-and-leica-summilux-m-50-mm-f14-asph-lens/10153163079462888

c'est juste une série spéciale visiblement, pas une nouvelle version du 2/35 ASPH

Pascal Méheut

Citation de: jeandemi le Mars 18, 2015, 22:06:07
c'est juste une série spéciale visiblement, pas une nouvelle version du 2/35 ASPH

Vu qu'il aurait bien besoin d'une mise à jour pour les capteurs numériques notamment à cause des dérives colorées, je trouve cette n-ième série spéciale décevante...
Le M240/M-P est une réussite mais depuis, on ne peut pas dire que ça soit brillant.

omair

je suis bien trop habitué à l'ergot de mise au point pour m'intéresser au ce lux 50, mais le look est pas mal..

Rien de nouveau dans le monde Leica..
Qu'ils optimisent plutôt leur SAV!!!

kerbouta

et qu'ils pérennisent aussi la fiabilité et la conception des capteurs de remplacement dédiés aux M9/M9-P/MM...

JCR

Citation de: kerbouta le Mars 19, 2015, 10:46:21
et qu'ils pérennisent aussi la fiabilité et la conception des capteurs de remplacement dédiés aux M9/M9-P/MM...

+1000

omair

Citation de: kerbouta le Mars 19, 2015, 10:46:21
+10000000

omair

Pour les adorateurs..

Mais je préfère la version normale, celui ci est trop imposant à mon gout:
Source: Summilux (GERARD 76)

Dominique

Let's go !

malice

J'en profite pour poser une question sur le 50 summilux. Après un test, la bague de map ne m'est pas apparue super souple. Est-ce lié à cet objectif en général?

JCR

Citation de: malice le Mars 22, 2015, 15:19:35
J'en profite pour poser une question sur le 50 summilux. Après un test, la bague de map ne m'est pas apparue super souple. Est-ce lié à cet objectif en général?

Non elle est fluide sur le mien.... ;)

Pascal Méheut

Idem, juste ce qu'il faut : fluide mais freinée.
Ceci dit, ils sont parfois plus dur en sortie d'usine.