Zeiss Milvus : rhabillage des ZE/ZF.2

Démarré par Mistral75, Septembre 10, 2015, 15:41:15

« précédent - suivant »

Mistral75

Citation de: 55micro le Septembre 28, 2016, 09:51:10
Oh put... pourquoi n'ont-ils pas fait une version AF-D  :P :P :P

Parce que Nikon n'a pas voulu leur licencier ses protocoles d'autofocus ?

55micro

Citation de: Mistral75 le Septembre 28, 2016, 12:09:52
Parce que Nikon n'a pas voulu leur licencier ses protocoles d'autofocus ?

Alors qu'à Yongnuo, si?


Mistral75

Citation de: 55micro le Septembre 28, 2016, 15:29:11
Alors qu'à Yongnuo, si?


Crois-tu que Yongnu se sera embarrassé à demander une licence ?

Certaines sociétés jouent à des jeux qu'une société allemande séculaire comme Carl Zeiss AG s'interdit.

55micro

Je doute qu'ils fassent des objectifs mais aussi des flashes, câbles etc. sans aucun droit.
Canon ou Nikon auraient alors le droit et la possibilité d'attaquer en contrefaçon.
Mais bon, j'ignore le culot de l'un et le seuil de tolérance des autres.

rascal

pas une question de droit mais de retro-ingéniering à la sauce sigma. c'est légal, c'est pas sans conséquence parfois (compatibilité inter génération)

55micro

Si un Planar ZF 85 f/1,4 vous tente, pub gratuite pour un vendeur à qui je viens d'acheter un 35 f/2 en très bon état et avec facture France.
Le prix me semble attractif.

http://www.ebay.fr/itm/Vends-objectif-CARL-ZEISS-planar-85-mm-1-4-monture-NIKON-/131948357666?hash=item1eb8bc2822:g:72wAAOSw8w1X5TsG

Mistral75

Essai enthousiaste du Zeiss Milvus Distagon T* 18 mm f/2,8 sur Canon EOS 5D Mark IV par Dustin Abbott :

Zeiss Milvus Distagon T* 18mm f/2.8 Review - DustinAbbott.net

Galerie de photos : https://dustinabbott.net/2016/09/zeiss-milvus-distagon-t-2-818mm-image-gallery/

Citation de: Dustin AbbottPros:

   Beautiful design and an exceptional build
   Well executed weather sealing
   Near perfect chromatic aberration control
   Strong flare resistance
   Relatively low distortion
   Uses reasonably sized, common 77mm filters
   Great focus ring that is beautiful damped
   Great size and form factor
   Very good coma performance

Cons:

   Manual focus only
   Too expensive
   Heavy vignette
   Not exceptionally sharp in the corners

Attacus

Sur DXO, le nouveau Zeiss Milvus 2/100 obtient une note en "sharpness" de 34 sur Nikon D810 alors que l'ancien ZE/ZF2 2/100 obtient 23 sur ce même boîtier. Je trouve que la différence est assez Kolossale et ne correspond pas à un rhabillage ! Y a-t-il d'autres tests à votre connaissance qui iraient dans le sens de DXO ?
Je cherche aussi désespérément des tests comparant le Zeiss 100 Milvus avec le Sigma 180 Macro qui est peut-être la référence actuelle en macro à focale longue.

Mistral75

Citation de: Attacus le Octobre 09, 2016, 00:00:36
Sur DXO, le nouveau Zeiss Milvus 2/100 obtient une note en "sharpness" de 34 sur Nikon D810 alors que l'ancien ZE/ZF2 2/100 obtient 23 sur ce même boîtier. Je trouve que la différence est assez Kolossale et ne correspond pas à un rhabillage ! Y a-t-il d'autres tests à votre connaissance qui iraient dans le sens de DXO ?
Je cherche aussi désespérément des tests comparant le Zeiss 100 Milvus avec le Sigma 180 Macro qui est peut-être la référence actuelle en macro à focale longue.

Oui, ça m'a surpris aussi et leurs explications sont un peu chantournées.

Le lien : https://www.dxomark.com/Reviews/Zeiss-Milvus-2-100M-ZF.2-review-Ultra-high-performer

SJean

En effet , cela m'a semblé un bond en sharpness bien kolossal pour une même formule optique : il suffirait d'améliorer le traitement T* pour avoir un tel saut qualitatif ???

fhi

Non. C'est exactement la même optique avec les mêmes performances. C'est sans doute un mauvais exemplaire qui avait été testé sur DXO (le même sur Nikon et Canon grâce à une bague ??)...
¯\_(ツ)_/¯

Mistral75

Essai du Zeiss Milvus Distagon T* 18 mm f/2,8 sur Sony Alpha 7R II  (drôle d'idée que de tester un grand angle avec un adaptateur) par Mark Goldstein pour PhotographyBLOG :

Zeiss Milvus 18mm f/2.8 Review - PhotographyBLOG (5 pages)

4,5/5 en conception, caractéristiques, facilité d'utilisation et qualité d'image, 3/5 en rapport qualité/prix.

Citation de: Mark Goldstein pour PhotographyBLOGSporting a brand new optical design, the weather-proof Zeiss Milvus 18mm f/2.8 is a superb ultra-wide-angle prime lens for photographers who have the time to focus manually.

You'd expect sharpness to be high across both the frame and aperture range from such a premium optic, and it doesn't disappoint. In conjunction with the Sony A7R II test camera shooting at 42 megapixel resolution, detail is exceptionally detailed and sharp. Shooting at the maximum f/2.8 aperture does reveal a minor reduction in sharpness across the frame compared to the rest of the aperture range, but the image is already pin-sharp by f/4. Both chromatic aberrations and distortion are very well controlled.

The Zeiss Milvus 18mm f/2.8 is a pleasure to use, thanks to its superb build quality and smooth focus ring. As this is a manual-focus only lens, you'd expect this aspect of the operation to be intuitive, and so it proved, especially as the Sony A7R II is geared up for accurate manual focusing, where focus peaking really helps speed up the process and improve the accuracy. The fact that it's weather-sealed is also a real plus point.

The only real fly in the ointment is the eye-watering price-tag - £1999 / $2299 is an awful lot of money to spend on any lens, never mind a "niche" focal length like 18mm. Zeiss's own Batis 18mm is a great alternative for Sony E-mount photographers, while the Canon EF 11-24mm f/4 and Nikon AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR lenses are much more versatile, although a stop slower. The Nikon AF-S Nikkor 20mm f/1.8G ED is not quite as wide, but is faster and a lot cheaper too, although image quality isn't as good as the Milvus 18mm.

55micro

Pris en main au Salon, pour le plaisir.

Ici à f/8. Il vignette notablement à PO, mais ce n'est pas franchement là qu'on l'utilisera le plus.


tofs38

Je pense que je vais craquer pour le 21 2.8.Déjà possesseur de l'excellent 50 Macro planar (ancien habillage) que j'adore pour son rendu  :P ::)
Ce sera un bon complément au 50 !

Lautla

Je suis amoureux du rendu du 21 mm, il y a une matière dans l'image.

tofs38


Lautla


Mistral75

Lightroom 6.8 / CC 2015.8 et Camera RAW 9.8, qui viennent de sortir, incluent un profil de correction des Zeiss Milvus 15 mm f/2,8, 18 mm f/2,8 et 135 mm f/2.

Mistral75

Essai des Zeiss Milvus Distagon T* 15 mm f/2,8 et 18 mm f/2,8 sur Nikon D810 par John Riley pour ePHOTOzine :

Zeiss Milvus 15mm f/2.8 Distagon T* Review - ePHOTOzine

Zeiss Milvus 18mm f/2.8 Distagon T* Lens Review - ePHOTOzine

Pour l'un comme pour l'autre, c'est :

Mistral75

Essai détaillé du Zeiss Milvus Distagon T* 18 mm f/2,8 sur Canon EOS 5Ds R par Bryan Carnathan pour The Digital Picture :

Zeiss 18mm f/2.8 Milvus Lens Review - The-Digital-Picture.com

Citation de: Bryan Carnathan pour The Digital PictureIf you want the best image quality possible at 18mm, few lenses surpass this one. If you want the best-built 18mm lens, perhaps no lens surpasses this one. The beautifully-designed Zeiss Milvus 18mm f/2.8 Lens reliably delivers greatness and if an 18mm manual focus lens meets your needs, this lens deserves a spot on your short list.

Mistral75

Essai du Zeiss Milvus Distagon T* 35 mm f/2 ZF.2 sur Nikon D800E par Paul Carroll pour DxOMark :

https://www.dxomark.com/Reviews/Carl-Zeiss-Milvus-2-35-ZF.2-Nikon-lens-review-Affordable-quality

Lui aussi gagne quelques points de piqué par rapport à son ancêtre le Carl Zeiss Distagon T* 35 mm f/2 ZF.2.

Citation de: Paul Carroll pour DxOMarkWith an irreproachable reputation for quality, Carl Zeiss lenses have long been the desire of many a photographer. Historically and unfortunately, they've often been out of financial reach of many of us, but the new Milvus range looks to address that with some competitively-priced models to challenge the high-performance optics from both own-brand and third-party manufacturers.

Featuring an all-metal construction, manual focus, and Zeiss precision engineering, the Milvus 35mm f/2 is the type of lens that should last a photographer a lifetime. Performance is outstanding, with excellent low-light results, consistently good edge-to-edge sharpness at all apertures, and minimal distortion. All that helps the Milvus 35mm f/2 rank above the more expensive Nikon 35mm f/1.4G and Zeiss Distagon T 35mm f/1.4 lenses, making it a good value option if you can live with the one stop slower f/2 maximum aperture. It's pretty much neck-and-neck with the cheaper Tamron SP and Sigma Art alternatives, however, both of which are giving Zeiss a run for its money in the modern market. These third-party equivalents come with extra features, too, such as autofocus and image stabilization (in the case of the Tamron). If you want some first-class German engineering to attach on the front of your Nikon DSLR, though, the Carl Zeiss Milvus 35mm f/2 is a beautiful lens and delivers top results.

Mistral75

Un autre essai enthousiaste du Zeiss Milvus Apo Sonnar T* 135 mm f/2 sur Canon EOS 5Ds R par Bryan Carnathan pour The Digital Picture :

Zeiss 135mm f/2 Milvus Lens Review | The-Digital-Picture.com

Citation de: Bryan Carnathan pour The Digital PictureIf the Zeiss Milvus 135mm f/2 lens featured autofocus, it would be a must-have lens for all serious kits. As it does not, the applications for this lens are more limited. Still, if a manual focus lens works for your 135mm application, this lens is a very highly recommended solution.

The image quality coming from this lens is so high that, it seems to me that Zeiss could have used yellow paint, emblazoned it with the Otus brand name and charged double the price. Still, the price is not low, the lens is not light and AF is not featured, but otherwise, this is another drool-worthy Zeiss lens. It is hard not to love this lens.

Mistral75

Essai du Zeiss Milvus Makro-Planar T* 100 mm f/2 ZE sur Canon EOS 5DS R par Kevin Carter pour DxOMark :

Zeiss Milvus 2/100M ZE Canon mount lens review: update to the classic Makro-Planar - DxOMark

Citation de: Kevin Carter pour DxOMarkLike its predecessor, the updated Zeiss Milvus 2/100M ZE is a highly-corrected model, but with no changes to the optical design, image quality is only slightly improved over the original. That's to be expected. The change in the T* coating has reduced flare, which in turn improves contrast and perceived sharpness, but even then, it is only a slight improvement. Taken as whole, the Zeiss Milvus 2/100M ZE remains the fastest lens of its type whose image quality can't bettered by rivals. While it is pricey, only you can decide if it the Zeiss has twice the utility of the Canon or Sigma models.

Mistral75

Essai du Zeiss Milvus Distagon T* 35 mm f/2 ZE sur Canon EOS 5DS R par Paul Carroll pour DxOMark :

Carl Zeiss Milvus 2/35 ZE Canon lens review: German precision - DxOMark

Celui-ci est pour le coup un poil en-dessous de son prédécesseur Classic.

Citation de: Paul Carroll pour DxOMarkWith an irreproachable reputation for quality, Carl Zeiss lenses have long been the desire of many a photographer. Historically they've often been out of financial reach for many of us, unfortunately, but the new Milvus range looks to address that with some competitively-priced models to challenge the high performance optics from both own-brand and third-party manufacturers. Featuring an all-metal construction, manual focus, and Zeiss precision engineering, the Milvus 35mm f/2 is the type of lens that should last a photographer a lifetime. The performance of the ZE (EF-mount) Canon version is very good, with nice low-light results and high levels of sharpness, particularly in the center of the frame. The Milvus 35mm f/2 realizes more of the sensor potential of the lower-resolution chips in the EOS 5D Mark IV and the 1D X Mark II compared to the EOS 5DS R. It does achieve its highest overall sharpness score of 25 P-Mpix on EOS 5DS R, but this represents only half of the camera's 50.6Mp sensor resolution.

Compared to Canon's original EF 35mm f/1.4L and the alternative Zeiss Distagon T 35mm f/2 ZE, the Milvus delivers very comparable results across the board. However, the Milvus doesn't quite match the heights for low-light performance and sharpness compared to the Canon EF 35mm f/1.4L II or Sigma's 35mm f/1.4 A, which boast autofocus, too.

This said, if you want some first-class German engineering to attach on the front of your Canon DSLR, the Carl Zeiss Milvus 35mm f/2 is a beautiful lens and delivers good results.

55micro

Citation de: Mistral75 le Mai 16, 2017, 22:47:49
Celui-ci est pour le coup un poil en-dessous de son prédécesseur Classic.


Bien fait nananère  ;D